Avand in vedere ca majoritatea dintre voi (eu sper chiar ca toti) ati intrat in linie dreapta cu pregatirea pentru examen voi incepe, ca inainte de fiecare sesiune de examen, sa va trimit cate un „hint” pe care il consider important pentru examen sau care cred ca ar putea sa lamureasca aspecte mai complicate si sa va ajute sa intelegeti mai bine materia pentru examen.

Primul hint se refera la comentariul facut chiar de examinatorul vostru in urma examenul din Decembrie 2016.

Una dintre problemele care s-a dovedit dificila la examenul din iarna a fost problema de TVA.

Prima parte a problemei se referea la ajustarile care trebuie facute in momentul inregistrarii/deregistrarii unei companii/persoane ca platitor de TVA. Pentru a putea raspunde corect la o astfel de intrebare trebuie:

  1. recunoscute care sunt acele tranzactii pentru care compania respectiva a platit TVA: achizitionarea unor marfuri, a unor cladiri/terenuri (numai daca in problema scrie ca furnizorul acestora a solicitata taxarea tranzactiei), a altor mijloace fixe – care sunt in patrimoniul companiei la data inregistrarii;
  2. recunoscute care sunt acele mijloace fixe care, din punctul de vedere al TVA, reprezinta bunuri de capital si pentru care TVA-ul se ajusteaza doar pe perioada de ajustare;
  3. aplicate corect regulile privind ajustarea TVA-ului pentru bunurile de capital;
  4. identificat corect TVA-ul platit. Deoarece este foarte important daca valoarea data in problema include sau nu TVA 😉
  5.  identificate eventualele limitari ale dreptului de deducere (cum ar fi limitarea la 50% a dreptului de deducere a TVA-ului pentru ceea ce noi numim „small vehicles”

 

TVA-ul se dovedeste, in continuare, un subiect delicat pentru examen.

Spor la invatat si mult succes!

Similar Posts

Lasă un comentariu