În această lecție vei afla:

care este informația financiară privind sustenabilitatea care trebuie raportată atat de către întreprinderi cat si de către societățile-mamă ale grupurilor care trebuie să realizeze această raportare.

Informația privind sustenabilitatea care trebuie raportata

Conform art. 19a, aliniatul (2) si art. 29a, aliniatul (2) din Directiva 34/2103, informația privind sustenabilitatea raportata trebuie sa conțină:

(a) o descriere a modelului de afaceri şi a strategiei entităţii*, inclusiv cu privire la:

(i) rezilienţa modelului de afaceri şi a strategiei entităţii* în relaţie cu riscurile aferente aspectelor de sustenabilitate;

(ii) oportunităţile pentru entitate* în legătură cu aspectele de sustenabilitate;

(iii) planurile entităţii*, inclusiv acţiunile de punere în aplicare şi planurile financiare şi de investiţii conexe, pentru a se asigura că modelul său de afaceri şi strategia sa sunt compatibile cu tranziţia către o economie durabilă şi cu limitarea încălzirii globale la 1,5 °C precum şi, după caz, expunerea entităţii* la activităţi legate de cărbune, petrol şi gaze;

(iv) modul în care modelul de afaceri şi strategia entităţii* ţin seama de interesele părţilor interesate ale entităţii* şi de impactul entităţii* asupra aspectelor de durabilitate;

(v) modul în care strategia entităţii* a fost pusă în aplicare în ceea ce priveşte aspectele de sustenabilitate;

(b) o descriere a obiectivelor cu termene precise legate de aspecte de durabilitate stabilite de entitate*, inclusiv, după caz, a obiectivelor absolute de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cel puţin pentru 2030 şi 2050, o descriere a progreselor înregistrate de entitate* în vederea atingerii obiectivelor respective şi o declaraţie din care să reiasă dacă obiectivele entităţii* legate de factorii de mediu se bazează pe dovezi ştiinţifice concludente;

(c) o descriere a rolului organelor de administraţie, de conducere şi de supraveghere în ceea ce priveşte aspectele de durabilitate, precum şi a cunoştinţelor de specialitate şi a competenţelor acestora pentru a îndeplini rolul respectiv sau a accesului organelor respective la astfel de cunoştinţe de specialitate şi de competenţe;

(d) o descriere a politicilor entităţii* în ceea ce priveşte aspectele de sustenabilitate;

(e) informaţii despre existenţa unor sisteme de stimulente privind aspectele de sustenabilitate puse la dispoziţia membrilor organelor de administraţie, de conducere şi de supraveghere;

(f) o descriere:

(i) a procesului de diligenţă necesară pus în aplicare de entitate* în ceea ce priveşte aspectele de sustenabilitate şi, după caz, în conformitate cu cerinţele Uniunii aplicabile întreprinderilor de a desfăşura un proces de diligenţă necesară;

(ii) a principalului impact negativ real sau potenţial legat de operaţiunile proprii ale entităţii* şi de lanţul său valoric**, inclusiv de produsele şi serviciile sale, de relaţiile sale de afaceri şi de lanţul său de aprovizionare, a acţiunilor întreprinse pentru a identifica şi monitoriza impactul respectiv şi alte efecte negative pe care entitatea* trebuie să le identifice în temeiul altor cerinţe ale Uniunii privind desfăşurarea de către întreprinderi a unui proces de diligenţă necesară;

(iii) a oricăror acţiuni întreprinse de entitate* pentru a preveni, a atenua, a remedia sau a pune capăt impactului negativ real sau potenţial, precum şi a rezultatului unor astfel de acţiuni;

(g) o descriere a principalelor riscuri pentru entitate* aferente aspectelor de sustenabilitate, inclusiv o descriere a principalelor relaţii de dependenţă a entităţii* de astfel de aspecte, precum şi a modului în care entitatea* gestionează riscurile respective;

(h) indicatorii relevanţi pentru prezentările de informaţii menţionate la literele (a)-(g).

Entităţile* raportează procesul desfăşurat pentru identificarea informaţiilor pe care le-au inclus în raportul (consolidat al) administratorilor.

Informațiile enumerate includ informații referitoare la orizonturi pe termen scurt, mediu şi lung, după caz.

Informaţiile menţionate mai sus conţin informaţii cu privire la propriile operaţiuni ale întreprinderii şi la lanţul său valoric**, inclusiv la produsele şi serviciile sale, la relaţiile sale de afaceri şi lanţul său de aprovizionare.

În primii trei ani de aplicare a măsurilor şi în cazul în care nu sunt disponibile toate informaţiile necesare privind lanţul valoric** al entităţii*, entitatea* explică eforturile depuse pentru a obţine informaţiile necesare privind lanţul său valoric**, motivele pentru care nu au putut fi obţinute toate informaţiile necesare şi planurile sale pentru a obţine informaţiile necesare în viitor.

Statele membre pot permite ca informaţiile referitoare la evoluţiile iminente sau aspectele în curs de negociere să fie omise în cazuri excepţionale în care, potrivit avizului justificat în mod corespunzător al membrilor organelor de administraţie, de conducere şi de supraveghere, care acţionează în limitele competenţelor conferite de dreptul intern şi poartă o răspundere colectivă pentru avizul respectiv, prezentarea acestor informaţii ar aduce prejudicii grave poziţiei comerciale a entităţii*, cu condiţia ca astfel de omisiuni să nu împiedice înţelegerea corectă şi echilibrată a dezvoltării, a performanţei şi a poziţiei întreprinderii şi a impactului activităţii sale.

Dicționar:

entitate = in aceasta lectie, prin entitate intelegem atat intreprinderile mici, mijlocii si mari care sunt entitati de interes public cat si societatile-mama ale grupurilor mari care trebuie sa prezinte in raportul (consolidat al) administratorilor informatii privind sustenabilitatea

lanțul valoric = înşiruirea tuturor activităţilor care se desfăşoară în cadrul entității şi care creează valoare şi generează costuri (Porter)

Lasă un comentariu