În această lecție vei afla:

  1. Sub ce forma trebuie publicat raportul privind sustenabilitatea
  2. Care este termenul limita pentru publicarea acestui raport
  3. Cine raspunde pentru intocmirea si publicarea situatiilor financiare si a raportului administratorilor

 

Formatul electronic de publicare

Articolul 29d al Directivei 34/2013 cere întreprinderilor care trebuie sa raporteze informatiile privind sustenabilitatea sa o faca în formatul de raportare electronic specificat la articolul 3 din Regulamentul delegat (UE) 2019/815, respectiv in format XHTML.

Statele membre pot prevedea obligaţia ca întreprinderile să pună gratuit raportul administratorilor la dispoziţia publicului pe website-ul lor. În cazul în care o întreprindere nu are un website, statele membre pot prevedea obligaţia ca aceasta să pună la dispoziţie, la cerere, o copie scrisă a raportului administratorilor.

Opinia auditorului se publică împreună cu raportul privind sustenabilitatea.

Cu toate acestea, statele membre pot scuti întreprinderile (care nu sunt obligate sa raporteze informația privind sustenabilitatea si care realizează aceasta raportare din propria inițiativa) de obligația de a publica raportul administratorilor în cazul în care o copie a întregului raport sau a unor părți ale acestuia poate fi obţinută cu uşurinţă, la cerere, la un preţ care nu depăşeşte costul său administrativ.

Termen de publicare

Statele membre se asigură că întreprinderile publică, într-un termen care nu depăşeşte 12 luni de la data bilanţului, situaţiile financiare anuale aprobate corespunzător şi raportul administratorilor, în format XHTML, dacă este cazul, împreună cu opinia şi declaraţia furnizate de auditorul statutar sau de firma de audit care auditeaza informatia privind sustenabilitatea. (Vezi Art. 30 din Directiva 34/2013)

Responsabilitatea privind intocmirea si publicarea raportului

Art. 33 din Diractiva 34/2013:

Membrii organelor de administraţie, de conducere şi de supraveghere ale unei întreprinderi, care acţionează în limitele competenţelor conferite de dreptul intern, au responsabilitatea colectivă de a veghea ca următoarele documente să fie întocmite şi publicate.

(a) situaţiile financiare anuale, raportul administratorilor şi declaraţia privind guvernanţa corporativă, în cazurile în care sunt prezentate separat; şi

(b) situaţiile financiare consolidate, rapoartele consolidate ale administratorilor şi declaraţia consolidată privind guvernanţa corporativă, în cazurile în care sunt prezentate separat.

Lasă un comentariu